Online hulpAlle antwoorden op jouw vragen
FAQ
Categorieën Meestgestelde vragen
Categorieën
Meestgestelde vragen
Terug

Hoe werkt de Fotoverificatie?

Fotoverificatie bestaat uit één eenvoudige stap: het nemen van een video selfie. Je krijgt de status “Foto geverifieerd” als de persoon in je video selfie slaagt voor zowel de Liveness Check als de 3D Face Authentication stap.

De Liveness Check scant het gezicht in je video en helpt ons te bepalen of de video is genomen door een echt, levend persoon en of deze niet digitaal is gewijzigd of gemanipuleerd. 3D Gezichtsverificatie detecteert je gezicht in je video selfie en je profielfoto's, en extraheert gezichtsgeometrieën met behulp van gezichtsherkenningstechnologie om een uniek nummer of gezichtsgeometrie “sjabloon” te genereren. Deze sjablonen worden gebruikt om te controleren of de persoon in je video selfie dezelfde persoon is als op je profielfoto's.

Je gezichtsgeometrie-sjablonen worden binnen 24 uur verwijderd. Je video selfie wordt verwijderd en niet toegevoegd aan je profiel, maar we bewaren twee screenshots van je video selfie om deze functie te kunnen controleren en beheren.

Hoe gebruiken jullie de gezichtsgeometrie informatie?

We gebruiken je gezichtsgeometrie-informatie alleen voor fotoverificatie. Om het fotoverificatieproces uit te voeren, delen we jouw gezichtsgeometriegegevens en schermafbeeldingen met Match Group, LLC., een bedrijf van Match Group dat deze functie op onze instructies en namens ons uitvoert, als onze serviceprovider. Zij bewaren en gebruiken jouw gezichtsgeometriegegevens en schermafbeeldingen op hun Amazon Web Service (AWS) instanties. Deze informatie en schermafbeeldingen worden verwijderd van hun Amazon Web Services-instanties in de tijdsbestekken die hieronder worden beschreven onder “Wat bewaren jullie nadat de verificatie is voltooid?”. Als je meer wilt weten over de privacypraktijken van AWS, kun je hier klikken. We delen je gezichtsgeometriegegevens en schermafbeeldingen niet met derden.

Wat bewaren jullie nadat de verificatie is voltooid?

We bewaren twee screenshots van je video selfie gedurende de levensduur van je account om onze selfie verificatiefunctie te controleren en te beheren. Deze schermafbeeldingen worden verwijderd bij het afsluiten van je account, in overeenstemming met ons Privacybeleid. We bewaren ook de resultaten van het fotoverificatieproces (d.w.z. geverifieerd of niet). We bewaren de onderliggende informatie over gezichtsgeometrie of “sjabloon” niet na het Fotoverificatieproces (dat meestal binnen 24 uur is voltooid). We bewaren je video selfie niet.

Onder welke wettelijke autoriteit verwerken jullie de fotoverificatiegegevens?

We verwerken de fotoverificatiegegevens met jouw toestemming.

Wat is het beleid van OurTime voor het bewaren en vernietigen van biometrische informatie?

  • Bewaring. Biometrische informatie – namelijk gezichtsgeometrieën die ons in staat stellen gezichtsherkenning uit te voeren op uw video selfie en profielfoto's ten behoeve van het voltooien van Fotoverificatie – worden alleen aangemaakt en bewaard met uw toestemming voor de duur van het Fotoverificatieproces. Fotoverificatie kan tot 24 uur duren. Zodra de fotoverificatie is voltooid, wordt de biometrische informatie verwijderd. We bewaren screenshots van de video selfie die je hebt genomen voor de hierboven beschreven doeleinden, maar de gezichtsgeometrische informatie die uit je video is gehaald, wordt verwijderd.
  • Vernietiging. Wanneer OurTime de biometrische informatie verwijdert na voltooiing van de fotoverificatieprocessen, wordt deze permanent uit onze systemen verwijderd en kan deze niet meer worden teruggehaald.

Hoe vind ik meer informatie over de gegevenspraktijken van OurTime, inclusief mijn privacyrechten?

Bezoek ons Privacybeleid voor meer informatie over onze privacypraktijken, inclusief het gedeelte Uw rechten.

Wat als ik een andere vraag heb?

Neem op elk moment contact met ons op!

Is dit een antwoord op jouw vraag?
Ja Nee
Bedankt voor je bezoek aan onze Online help pagina. Veel plezier op de site!

Indien je nog steeds contact wenst met het customer care team,
klik dan hieronder.