Online hulpAlle antwoorden op jouw vragen
FAQ
Categorieรซn Meestgestelde vragen
Categorieรซn
Meestgestelde vragen
Terug

Kan ik in beroep gaan tegen het moderatiebesluit?

Ja, je hebt het recht om binnen 6 maanden na de kennisgeving van onze moderatiebeslissing in beroep te gaan tegen de moderatiebeslissing. Als je een gebruiker in de Europese Unie bent, zullen we een dergelijk beroep behandelen in overeenstemming met de Digital Services Act.

Ik heb illegale inhoud gerapporteerd en jij hebt besloten er niets mee te doen. Kan ik in beroep gaan tegen deze beslissing?
Ja, je hebt het recht om binnen 6 maanden in beroep te gaan tegen onze beslissing om geen actie te ondernemen naar aanleiding van je melding van illegale inhoud. Als je een gebruiker in de Europese Unie bent, zullen we een dergelijk beroep behandelen in overeenstemming met de Digital Services Act.

Hoeveel tijd heb ik om in beroep te gaan?
Je hebt de mogelijkheid om binnen 6 maanden na de kennisgeving van onze moderatiebeslissing in beroep te gaan. Na deze periode kun je geen beroep meer aantekenen tegen het moderatiebesluit.

Hoe dien ik een beroep in?
Je kunt beroep aantekenen via het volgende formulier: APPEAL FORM.

Welke informatie moet ik in mijn beroep vermelden?
Bij het indienen van een beroep is het belangrijk om duidelijk en beknopt te zijn. Vul alle verplichte velden in, geef informatie over de specifieke moderatieactie waartegen je in beroep gaat en geef een gedetailleerde uitleg waarom je denkt dat de beslissing onjuist of onterecht was.

Wat als mijn beroep succesvol is?
Als je beroep succesvol is, kan je gemodereerde profiel of inhoud worden hersteld en kunnen de beperkingen in verband met de moderatie worden opgeheven. Je zou ook een bericht moeten ontvangen waarin de beslissing wordt bevestigd. Het is mogelijk dat we de content niet opnieuw plaatsen (bijvoorbeeld als deze content niet langer door ons wordt bewaard vanwege privacy bewaartermijnen), maar dat je de content wel opnieuw mag uploaden.

Heb ik andere (externe) verhaalsmogelijkheden?
Als je je in de Europese Unie bevindt, dan klik je hier voor informatie over mogelijkheden om een oplossing te zoeken via een gecertificeerde schikkingsinstantie of rechtsmiddelen. Als je dit nog niet hebt gedaan, raden we je aan om eerst de beslissing aan te vechten via het besluit van het platform. Daarnaast kun je schendingen van DSA-regels melden bij de Digital Service Coordinator van je land. Deze opties beperken je mogelijkheden om andere rechtsmiddelen in te zetten niet.

Waar kan ik meer informatie vinden over de Digital Services Act en mijn rechten als gebruiker?
Als je een gebruiker in de Europese Unie bent, is de Digital Services Act van toepassing. Voor uitgebreide informatie over de Digital Services Act en je rechten als gebruiker kun je HIER officiรซle overheidswebsites en juridische bronnen raadplegen .
Onthoud dat de specifieke details van de genomen moderatieacties kunnen verschillen tussen verschillende online platforms en rechtsgebieden, omdat de wetgeving of wat wel en niet โ€œlegaalโ€ is per rechtsgebied kan verschillen. Als je op de hoogte blijft van je rechten onder de Digital Services Act, kun je effectief door dergelijke situaties navigeren.

Is dit een antwoord op jouw vraag?
Ja Nee
Bedankt voor je bezoek aan onze Online help pagina. Veel plezier op de site!

Indien je nog steeds contact wenst met het customer care team,
klik dan hieronder.