Privacy

Jouw privacy als member

* * *

 

ONZE VERPLICHTING AAN U

 

Bij OURTIME heeft uw privacy topprioriteit. Uw privacy vormt de kern van de manier waarop wij de diensten en producten ontwerpen en bouwen die u kent en waar u van houdt, zodat u ze volledig kunt vertrouwen en kunt focussen op het ontwikkelen van betekenisvolle relaties.

Wij stellen het op prijs dat u op ons vertrouwt wanneer u ons uw gegevens bezorgt en wij nemen dit niet lichtvaardig op.

Onze toewijding aan privacy. Wij ontwerpen al onze producten en diensten met uw privacy in gedachten. Hierbij betrekken wij experts uit verschillende vakgebieden, onder andere op juridisch vlak en op het gebied van veiligheid, techniek en ontwikkeling en productontwerp om ervoor te zorgen dat alle besluiten die we nemen uw privacy ten volle respecteren.

Onze toewijding aan transparantie. Omdat we veel online diensten gebruiken die u ook gebruikt, weten we dat onvoldoende informatie en te ingewikkelde taal veelvoorkomende problemen zijn bij privacyverklaringen. Wij kiezen precies de tegenovergestelde benadering: wij doen ons best om ons privacybeleid en gerelateerde documenten in duidelijke taal te schrijven. Wij willen werkelijk dat u ons beleid leest en onze privacyprocedures begrijpt!

Wij zetten ons in voor veiligheid. Wij hebben speciale teams die zich erop toeleggen uw gegevens veilig te houden. Wij werken onze beveiligingsprocedures voortdurend bij en investeren in onze inspanningen om de veiligheid van uw gegevens te verbeteren.

 

* * *

 

 

 

PRIVACYBELEID

 

Welkom bij het privacybeleid van OURTIME. Bedankt dat u de tijd neemt om het te lezen.

We stellen het op prijs dat u ons uw gegevens toevertrouwt en wij streven ernaar dat vertrouwen te behouden. Om te beginnen willen wij ervoor zorgen dat u begrijpt welke gegevens wij verzamelen, waarom wij deze verzamelen, hoe wij ze gebruiken en welke keuzes u heeft met betrekking tot uw gegevens. Dit beleid beschrijft onze privacy procedures in duidelijke taal, waarbij we juridisch en technisch jargon tot een minimum beperken.

Dit privacybeleid is van toepassing vanaf 29/04/2022.

De vorige versie van dit privacybeleid is hier beschikbaar.

  1. WIE WIJ ZIJN
  2. WAAR DIT PRIVACYBELEID VAN TOEPASSING IS
  3. INFORMATIE DIE WE VERZAMELEN
  4. COOKIES EN ANDERE VERGELIJKBARE TECHNOLOGIEËN VOOR HET VERZAMELEN VAN GEGEVENS
  5. HOE WE DE INFORMATIE GEBRUIKEN
  6. HOE WE DE INFORMATIE DELEN
  7. GRENSOVERSCHRIJDENDE GEGEVENSOVERDRACHTEN
  8. UW RECHTEN
  9. HOELANG WE UW INFORMATIE BEWAREN
  10. PRIVACY VAN KINDEREN
  11. SOLLICITANTEN, AANNEMERS EN VERTEGENWOORDIGERS
  12. WIJZIGINGEN IN HET PRIVACYBELEID
  13. HOE U CONTACT MET ONS KUNT OPNEMEN

 

 

 

1. WIE WIJ ZIJN

Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor uw informatie onder dit privacybeleid:

Meetic S.A.S.
OURTIME
53 rue de Châteaudun Paris 9 FRANCE

 

2. WAAR DIT PRIVACYBELEID VAN TOEPASSING IS

Dit privacybeleid is van toepassing op websites, apps, evenementen en overige diensten die we exploiteren onder het merk OURTIME. Voor de eenvoud verwijzen we in dit privacybeleid naar het hele aanbod als onze ‘diensten’. Om dit extra duidelijk te maken hebben we bij alle diensten die onderworpen zijn aan dit privacybeleid links naar dit beleid toegevoegd.

Sommige diensten vereisen mogelijk hun eigen unieke privacybeleid. Als een dienst een eigen privacybeleid heeft, is dat beleid – en niet dit privacybeleid – van toepassing.

 

3. INFORMATIE DIE WE VERZAMELEN

Vanzelfsprekend kunnen we u niet helpen bij het ontwikkelen van betekenisvolle relaties zonder enige informatie over u, zoals basis profielgegevens en informatie over de mensen die u graag zou willen ontmoeten. We verzamelen ook informatie over uw gebruik van onze diensten, zoals toegangslogboeken, evenals informatie van derde partijen, bijvoorbeeld wanneer u zich op onze diensten aanmeldt of wanneer u informatie van uw socialemedia-account uploadt om uw profiel te voltooien. Als u meer informatie wilt: we gaan hieronder verder in detail.

Informatie die u aan ons verstrekt

U kiest ervoor om ons bepaalde informatie te geven bij het gebruik van onze diensten. Dit omvat:

  • Wanneer u een account aanmaakt, geeft u ons ten minste uw inloggegevens of telefoonnummer evenals enige basisgegevens die nodig zijn om de dienst te laten werken, zoals uw geslacht en geboortedatum.
  • Wanneer u uw profiel hebt vervolledigd, kunt u aanvullende informatie met ons delen, zoals details over uw persoonlijkheid, levensstijl, interesses en andere details over uzelf, evenals inhoud zoals foto’s en video’s. Om bepaalde inhoud toe te voegen, zoals afbeeldingen of video’s, geeft u ons mogelijk toegang tot uw camera of fotoalbum.
  • Wanneer u zich abonneert op een betaalde dienst of rechtstreeks iets van ons koopt (in plaats van via een platform als iOS of Android), verstrekt u ons of onze betalingsdienstaanbieder gegevens, zoals uw debet- of creditcardnummer of andere financiële informatie.
  • Wanneer u deelneemt aan enquêtes, focusgroepen of marktonderzoeken, geeft u ons uw inzichten over onze producten en diensten, antwoorden op onze vragen en getuigenissen.
  • Wanneer u ervoor kiest deel te nemen aan onze promoties, evenementen of wedstrijden, verzamelen we de informatie die u gebruikt voor de registratie of deelname.
  • Als u contact opneemt met onze klantenservice, verzamelen we de informatie die u ons tijdens dit contact geeft.
  • Als u informatie met ons deelt over andere personen (bijvoorbeeld, als u voor een bepaalde functie contactgegevens van een vriend gebruikt), verwerken wij deze informatie namens u om uw verzoek uit te voeren.
  • Natuurlijk verwerken we ook uw gesprekken met andere gebruikers, evenals de inhoud die u publiceert, op de wijze nodig voor de werking van de diensten.

Informatie die we van anderen ontvangen

Naast de informatie die u ons rechtstreeks verstrekt, ontvangen we informatie over u van anderen, waaronder:

  • Gebruikers

Gebruikers kunnen informatie over u verstrekken wanneer zij onze diensten gebruiken, bijvoorbeeld als zij met u communiceren of als zij ons een bericht of klacht sturen die op u betrekking heeft.

  • Sociale Media

U kunt ervoor kiezen informatie met ons te delen via uw socialemedia-account, bijvoorbeeld als u besluit een OURTIME-account aan te maken en wenst in te loggen via uw socialemedia- of een ander account (zoals Facebook, Google of Apple) of wanneer u informatie zoals foto’s naar onze diensten uploadt van uw socialemedia-account (bijv. Facebook of Instagram).

  • Aangesloten bedrijven

OURTIME is onderdeel van de Match Group-familie van bedrijven. Voor Match Group vormt veiligheid en beveiliging van gebruikers topprioriteit. Als u van een andere dienst van Match Group bent verbannen, kan uw informatie met ons worden gedeeld zodat wij de nodige maatregelen kunnen nemen, waaronder uw account afsluiten of verhinderen dat u een account op onze diensten aanmaakt.

  • Overige partners

We kunnen informatie over u ontvangen van onze partners, bijvoorbeeld wanneer OURTIME-accounts kunnen worden aangemaakt via een dienst van een partner (in dat geval geven ze de registratiegegevens aan ons door) of wanneer advertenties van Match Brand worden gepubliceerd op een dienst van een partner (in dat geval kunnen ze gegevens over het succes van een campagne doorgeven). Wanneer wettelijk toegestaan, kunnen we ook informatie over verdachte of veroordeelde personen ontvangen als onderdeel van ons streven om de veiligheid en beveiliging van onze gebruikers te waarborgen.

Informatie die wordt verzameld wanneer u onze diensten gebruikt

Wanneer u onze diensten gebruikt, worden technische gegevens gegenereerd over de functies die u hebt gebruikt, hoe u deze heeft gebruikt en de apparaten die u gebruikt om toegang te krijgen tot onze diensten. Zie hieronder voor meer bijzonderheden:

  • Gebruiksinformatie

Het gebruik van onze diensten levert gegevens op over uw activiteiten op onze diensten, bijvoorbeeld hoe u ze gebruikt (zoals wanneer u hebt ingelogd, functies die u heeft gebruikt, ondernomen acties, informatie die aan u is getoond, verwijzende webpagina-adressen en advertenties waarop u hebt gereageerd) en uw interacties met andere gebruikers (bijvoorbeeld gebruikers waarmee u contact legt en communiceert, wanneer u heeft gecommuniceerd, het aantal berichten dat u verzendt en ontvangt).

  • Informatie van het apparaat

We verzamelen informatie van en over het apparaat dat (de apparaten die) u gebruikt, inclusief hardware- en software-informatie, zoals IP-adressen, apparaat-ID en -type, instellingen en kenmerken van apps, app-crashes, advertentie-ID’s (wat willekeurig gegenereerde nummers zijn die u opnieuw kunt instellen door naar de instellingen van uw apparaat te gaan), identificatoren die gekoppeld zijn aan cookies of andere technologieën die specifiek uw apparaat of browser kunnen identificeren.

  • Overige informatie met uw toestemming

Als u ons toestemming geeft, kunnen we uw precieze geografische locatie (breedte- en lengtegraad) verzamelen. Het verzamelen van uw geografische locatie kan op de achtergrond worden uitgevoerd, zelfs als u de diensten niet gebruikt, als de toestemming die u ons hebt gegeven deze verzameling uitdrukkelijk toestaat. Als u de toestemming weigert om uw geografische locatie te verzamelen, zullen we deze niet verzamelen. Ook kunnen we, als u toestemming geeft, uw foto’s en video’s verzamelen (bijvoorbeeld als u een foto of video wil publiceren of wil deelnemen aan streaming-functies op de diensten).

 

4. COOKIES EN ANDERE VERGELIJKBARE TECHNOLOGIEËN VOOR HET VERZAMELEN VAN GEGEVENS

We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën (zoals webbakens, pixels, SDK’s) en kunnen anderen toestaan deze te gebruiken om u en/of uw apparaat/apparaten te herkennen. U kunt ons cookiebeleid lezen voor meer informatie over waarom we cookies gebruiken en hoe u het gebruik ervan beter kunt beheren.

Sommige webbrowsers (waaronder Safari, Internet Explorer, Firefox en Chrome) hebben de functie “Niet volgen” (Do Not Track, “DNT“) die een website laat weten dat een gebruiker zijn of haar online activiteit niet wil laten volgen. Als een website die op een DNT-signaal reageert een DNT-signaal ontvangt, kan de browser die website blokkeren voor het verzamelen van bepaalde informatie over de gebruiker van de browser. Niet alle browsers bieden een DNT-optie en DNT-signalen zijn nog niet uniform. Om deze reden reageren veel bedrijven, waaronder OURTIME momenteel nog niet op DNT-signalen.

 

5. HOE WE DE INFORMATIE GEBRUIKEN

De belangrijkste reden waarom we uw informatie gebruiken, is om onze diensten te leveren en te verbeteren. Daarnaast gebruiken we uw gegevens om u te beschermen en u advertenties te tonen die mogelijk interessant voor u zijn. Lees verder voor een gedetailleerdere uitleg, samen met praktische voorbeelden, van de verschillende redenen waarom we uw informatie gebruiken.

  1. Om uw account te beheren en onze diensten aan u te leveren
  • Uw account aanmaken en beheren
  • U klantondersteuning bieden en uw vragen beantwoorden
  • Uw transacties voltooien
  • Met u communiceren over onze diensten
  1. Om u te helpen in contact te komen met andere gebruikers
  • Andere gebruikers bij u aanbevelen om te ontmoeten
  • Gebruikers profielen aan elkaar te laten zien
  1. Om advertentie- en marketingcampagnes te voeren
  • Wedstrijden, prijsvragen, kortingen of andere aanbiedingen beheren
  • De effectiviteit van advertentiecampagnes op onze diensten en van marketingcampagnes verbeteren en meten ter promotie van OURTIME op en buiten onze diensten
  • Met u communiceren over producten en diensten waarvan we denken dat ze u kunnen interesseren
  1. Om onze diensten te verbeteren en nieuwe te ontwikkelen
  • Focusgroepen, marketingonderzoeken en enquêtes beheren
  • Interacties met onze klantenservice beoordelen om de kwaliteit van onze service te verbeteren
  • Begrijpen hoe gebruikers de diensten gewoonlijk gebruiken om ze te verbeteren (wij kunnen bijvoorbeeld besluiten het uiterlijk van een fucntie te veranderen of aanzienlijk aan te passen op basis van de manier waarop gebruikers erop reageren)
  • Nieuwe functies en diensten ontwikkelen (wij kunnen bijvoorbeeld besluiten om een nieuwe, op interesse gebaseerde functie te bouwen naar aanleiding van verzoeken die we van gebruikers hebben ontvangen).
  1. Om fraude of andere illegale of ongeoorloofde activiteiten te voorkomen, detecteren en bestrijden
  • Aanhoudende, vermoedelijke of vermeende schendingen van onze Algemene Voorwaarden vinden en aanpakken, met name door middel van controle van meldingen en interacties tussen leden.
  • Schendingen van onze Algemene Voorwaarden beter begrijpen en tegenmaatregelen ontwerpen
  • Gegevens over schendingen van onze Algemene Voorwaarden bijhouden om herhaling te voorkomen
  • Onze rechten afdwingen of uitoefenen, bijvoorbeeld onze Algemene Voorwaarden.
  • Aan gebruikers meedelen wat we naar aanleiding van hun meldingen hebben gedaan
  1. Om wettelijke naleving te garanderen
  • Voldoen aan wettelijke vereisten
  • Bijstand verlenen bij wetshandhaving

Raadpleeg onze veelgestelde vragen voor informatie over hoe we persoonlijke gegevens verwerken door middel van profilering en geautomatiseerde besluitvorming.

Om uw informatie te verwerken zoals hierboven beschreven, beroepen we ons op de volgende wettelijke grondslagen:

  • Onze diensten aan u aanbieden: De reden dat we uw gegevens voor bovengenoemde doeleinden A en B verwerken is om het contract dat u bij ons heeft uit te kunnen voeren. Als u bijvoorbeeld onze dienst gebruikt om betekenisvolle relaties tot stand te brengen, gebruiken we uw gegevens om uw account en profiel bij te houden, uw account zichtbaar te maken voor andere gebruikers en andere gebruikers aan u aan te bevelen en op andere manieren onze gratis en betaalde functies te leveren.
  • Gerechtvaardigde belangen: We verwerken uw gegevens voor de doeleinden C, D en E hierboven op basis van ons gerechtvaardigd belang. We analyseren bijvoorbeeld het gedrag van gebruikers van onze diensten om ons aanbod voortdurend te verbeteren, we stellen aanbiedingen voor waarvan we denken dat ze u mogelijk interesseren, en we verwerken informatie om onze gebruikers veilig te houden en we verwerken waar nodig gegevens om onze rechten af te dwingen, bijstand te verlenen bij wetshandhaving en onszelf te kunnen verdedigen in geval van gerechtelijke stappen.
  • Voldoen aan toepasselijke wet- en regelgeving: Wij verwerken uw informatie voor doel F hierboven indien dit nodig is om te kunnen voldoen aan toepasselijke wet- en regelgeving en aan te tonen dat wij de toepasselijke wet- en regelgeving naleven. We bewaren bijvoorbeeld gegevens over het verkeer en over transacties overeenkomstig onze boekhoudkundige en fiscale en andere statutaire verplichtingen tot het bewaren van gegevens en om te kunnen voldoen aan geldige toegangsverzoeken van wetshandhavingsinstanties. We bewaren ook gegevens die het bewijs vormen voor de toestemming die gebruikers ons geven en de besluiten die zij mogelijk genomen hebben om zich af te melden voor een bepaalde functie of verwerking.
  • Toestemming: Als u ervoor kiest om ons informatie geven die in bepaalde rechtsgebieden als ‘speciaal’ of ‘gevoelig’ beschouwd kan worden, zoals uw seksuele geaardheid, stemt u ermee in dat wij deze informatie overeenkomstig dit privacybeleid verwerkt. Van tijd tot tijd kunnen wij uw toestemming vragen om specifieke informatie te verzamelen zoals uw precieze geografische locatie, of om uw gegevens te gebruiken voor bepaalde specifieke redenen. In bepaalde gevallen kunt u uw toestemming intrekken door uw instellingen aan te passen (bijvoorbeeld met betrekking tot het verzamelen van uw precieze geografische locatie) of door uw inhoud te verwijderen (bijvoorbeeld indien u informatie heeft ingevoerd die als ‘speciaal’ of ‘gevoelig’ beschouwd kan worden). In ieder geval kunt u uw toestemming steeds intrekken door contact met ons op te nemen via het adres dat aan het einde van dit privacybeleid staat aangegeven.

 

6. HOE WE DE INFORMATIE DELEN

Omdat het ons doel is om u te helpen betekenisvolle relaties tot stand te brengen, wordt gebruikersinformatie natuurlijk hoofdzakelijk gedeeld met andere gebruikers. Van sommige gebruikers delen we ook informatie met dienstverleners en partners die ons helpen de diensten te laten functioneren, met andere bedrijven van de Match Group en, in sommige gevallen zoals hieronder uiteengezet, met gerechtelijke autoriteiten. Lees verder voor meer informatie over hoe uw informatie met anderen wordt gedeeld.

  • Met andere gebruikers

U deelt informatie met andere gebruikers wanneer u vrijwillig informatie op de dienst openbaar maakt (inclusief uw openbare profiel). Wees alstublieft voorzichtig met uw informatie en zorg ervoor dat de inhoud die u deelt materiaal betreft waarvan u het geen probleem vindt dat dit zichtbaar is.

Als u ervoor kiest om het publiek te beperken voor uw gehele profiel of een gedeelte daarvan of voor bepaalde inhoud of informatie over u, dan zal dit zichtbaar zijn in overeenstemming met uw instellingen.

Als iemand een rapport over u indient (zoals een klacht dat u onze Algemene Voorwaarden or Community Guidelines heeft geschonden), kunnen we mededelingen doen over eventuele maatregelen die we naar aanleiding van de melding hebben genomen.

 

  • Met onze dienstverleners en partners

We gebruiken derde partijen om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van onze diensten. Deze derde partijen helpen ons met verschillende taken, waaronder hosting en onderhoud van gegevens, analyses, klantenservice, marketing, adverteren, betalingsverwerking en beveiligingsactiviteiten. We delen ook informatie met partners die advertenties verspreiden en ons helpen reclame te maken voor onze diensten. Wij kunnen bijvoorbeeld beperkte informatie over u delen in gehashte, niet door mensen leesbare vorm met reclamepartners.

We volgen een strikte screening voordat we een dienstverlener inschakelen of met een partner gaan samenwerken. Al onze dienstverleners en partners moeten instemmen met strikte vertrouwelijkheidsverplichtingen.

  • Met onze aangesloten bedrijven

OURTIME is onderdeel van de Match Group-familie van bedrijven.

Wij delen uw informatie met aangesloten bedrijven voor beperkte gerechtvaardigde doelen, zoals hieronder uiteengezet:

  • om alle Match Group-platforms veiliger te maken en ons ons de mogelijkheid te geven personen die foute handelingen stelde of slechte bedoelingen hebben (‘bad actors’) ook aan te pakken (bv. te weren / te bannen) op de andere platforms;
  • zodat zij ons, als dienstverleners, op onze aanwijzingen en namens ons, kunnen helpen bij het verwerken gegevens. Hun bijstand kan technische verwerkingshandelingen omvatten, zoals hosting en onderhoud van gegevens, klantenservice, marketing en gerichte reclame, analyse, financiële en boekhoudkundige hulp, om onze service te verbeteren, onze gegevens en systemen te beveiligen en spam, misbruik, fraude, inbreuk en andere wandaden te bestrijden.
  • om uw kansen te verbeteren om betekenisvolle relaties met anderen op te bouwen, kunnen we u zichtbaar maken op andere Match Group-diensten of in staat stellen te profiteren van platform-overschrijdende functionaliteiten. We zullen uiteraard voldoen aan de toepasselijke wetgeving en, in voorkomend geval, u op de hoogte stellen van een dergelijke mogelijkheid die u kunt accepteren of weigeren. Voorbeelden van dergelijke mogelijkheden kunnen onder andere de creatie van een nieuwe dienst binnen de Match Group omvatten, die op een specifieke doelgroep gericht is en waarvan wij denken dat die interessant voor u zou kunnen zijn op basis van uw profiel.
  • voor andere gerechtvaardigde zakelijke doeleinden waaronder accountantsonderzoek, analyse en geconsolideerde rapportage, waar en voor zover dit is toegestaan onder toepasselijke wetgeving.

 

  • Voor zakelijke transacties

We kunnen uw informatie overdragen indien we, geheel of gedeeltelijk, betrokken zijn bij een fusie, verkoop, overname, afstoting, herstructurering, reorganisatie, ontbinding, faillissement of andere verandering van eigendom of zeggenschap.

  • Met wetshandhaving / wanneer dit wordt vereist door de wet

We kunnen uw informatie delen indien redelijkerwijs noodzakelijk: (i) om te voldoen aan een juridische procedure, zoals een gerechtelijk bevel, dagvaarding of huiszoekingsbevel, onderzoek door de overheid / wetshandhavingsinstanties of andere wettelijke vereisten; (ii) om te helpen bij het voorkomen of opsporen van criminaliteit (steeds afhankelijk van het toepasselijke recht); of (iii) om de veiligheid van een persoon te beschermen.

  • Om wettelijke rechten af te dwingen

We kunnen ook informatie delen: (i) als openbaarmaking onze aansprakelijkheid zou beperken in een feitelijke of dreigende rechtszaak; (ii) indien nodig om onze wettelijke rechten en die van onze gebruikers, zakelijke partners of andere belanghebbende partijen te beschermen; (iii) om onze overeenkomsten met u af te dwingen; en (iv) om onderzoek te doen naar illegale activiteiten, vermoedelijke fraude of andere wandaden, deze te voorkomen of daar andere maatregelen tegen te nemen.

  • Met uw toestemming of op uw verzoek

We kunnen om uw toestemming vragen om uw informatie met derden te delen. In een dergelijk geval zullen we duidelijk maken waarom we de informatie willen delen.

We kunnen informatie gebruiken en delen die niet persoonlijk is (dit betekent informatie die op zichzelf niet identificeert wie u bent, zoals informatie over het apparaat, algemene demografie, algemene gedragsgegevens, geografische locatie in een niet identificeerbare vorm), evenals persoonlijke informatie in gehashte, niet door mensen leesbare vorm, onder een van de bovenstaande omstandigheden. Wij kunnen deze informatie ook delen met andere bedrijven van de Match Group en derde partijen (vooral adverteerders) om gerichte reclame te ontwikkelen en te leveren op onze diensten en op websites of applicaties van derde partijen, en om de reclame die u ziet te analyseren en rapporteren. We kunnen deze informatie samenvoegen met aanvullende informatie die niet persoonlijk is of persoonlijke informatie in gehashte, niet door mensen leesbare vorm verzameld uit andere bronnen. Meer informatie over ons gebruik van cookies en soortgelijke technologieën is te vinden in ons Cookiebeleid.

 

7. GRENSOVERSCHRIJDENDE GEGEVENSOVERDRACHTEN

Het delen van informatie zoals uiteengezet in paragraaf 6 omvat soms grensoverschrijdende gegevensoverdrachten, bijvoorbeeld naar de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. Wanneer wij persoonsgegevens overdragen naar landen buiten de EER, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland of andere landen waarvan de wetgeving inzake gegevensbescherming toereikend wordt geacht, gebruiken we standaard contractclausules (standaard contractuele clausules zijn verbintenissen tussen bedrijven die persoonsgegevens overdragen, waarmee hen verbinden om de privacy en de veiligheid van uw gegevens te beschermen) of een andere geschikt overdrachtsmechanisme. Naar aanleiding van de recente uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie met betrekking tot de overdracht van persoonlijke gegevens naar de VSA, werken wij momenteel aan de herziening van overdrachten aan onze leveranciers en de daaraan gekoppelde rechtsgrond.

 

8. UW RECHTEN

We willen dat u de controle houdt over uw informatie, daarom willen wij u herinneren aan de volgende opties en hulpprogramma’s die tot uw beschikking staan:

  • Toegangs- en updateprogramma’s in de dienst. Hulpprogramma’s en accountinstellingen die u helpen bij het openen, verbeteren of verwijderen van informatie die u aan ons hebt verstrekt en die rechtstreeks is gekoppeld aan uw account binnen de dienst. Als u vragen hebt over deze hulpprogramma’s en instellingen, kunt u hier contact opnemen met onze klantenservice voor hulp.
  • Machtigingen op het apparaat. Mobiele platforms hebben machtigingssystemen voor specifieke soorten gegevens en meldingen van apparaten, zoals telefoonboekcontacten en locatiediensten, evenals pushmeldingen en advertentie-identificatoren. U kunt uw instellingen op uw apparaat wijzigen voor het verzamelen of verwerken van de corresponderende informatie of de weergave van de bijbehorende meldingen toestaan of weigeren. Natuurlijk kunnen bepaalde diensten functionaliteit verliezen als u dat doet.
  • Deïnstalleren. U kunt het verzamelen van informatie door een app stoppen door deze te verwijderen met behulp van het standaard deïnstallatieproces voor uw apparaat. Denk eraan dat door deïnstallatie van een app uw account NIET wordt gesloten. Om uw account te sluiten kunt u de overeenkomstige functionaliteit op de dienst gebruiken.
  • Uw account sluiten. U kunt uw account sluiten door de overeenkomstige functionaliteit direct op de dienst gebruiken.

We willen ook dat u op de hoogte bent van uw privacyrechten. Hier zijn een paar belangrijke punten om te onthouden:

  • Uw informatie inzien. Toepasselijke privacywetten kunnen u het recht geven om de persoonlijke informatie die wij over u bewaren in te zien (afhankelijk van het rechtsgebied kan dit het recht van toegang, het recht op overdraagbaarheid, het recht om te weten of variaties van die termen worden genoemd). U kunt een kopie van uw persoonsgegevens opvragen door hier een verzoek in te dienen.
  • Uw informatie bijwerken. Als u van mening bent dat de informatie die wij over u bewaren onjuist is of dat we niet langer het recht hebben om deze te gebruiken en u de verbetering of verwijdering wilt vragen, of wanneer u bezwaar wilt maken tegen de verwerking ervan, neem dan hier contact met ons op.

Ter bescherming van u en van al onze gebruikers kunnen we u vragen een identiteitsbewijs te verstrekken voordat we de bovenstaande verzoeken kunnen beantwoorden.

Houd er rekening mee dat we verzoeken om bepaalde redenen kunnen weigeren, bijvoorbeeld als het verzoek onwettig of ongeldig is of als het inbreuk kan maken op handelsgeheimen of intellectuele eigendomsrechten of de privacy- of andere rechten van iemand anders. Als u informatie wilt ontvangen over een andere gebruiker, zoals een kopie van alle berichten die u van hem of haar hebt ontvangen via onze dienst, moet de andere gebruiker contact met ons opnemen om schriftelijke toestemming te geven voordat de informatie wordt vrijgegeven. We kunnen deze persoon ook vragen een identiteitsbewijs te verstrekken voordat we gevolg kunnen geven aan uw verzoek.

Ook kunnen we mogelijk bepaalde verzoeken niet inwilligen om de verwerking van persoonlijke informatie stop te zetten of in te perken, met name wanneer dergelijke verzoeken het ons niet langer mogelijk zouden maken onze dienst aan u te leveren. We kunnen onze dienst bijvoorbeeld niet verlenen als we uw geboortedatum niet hebben en wij dus niet kunnen garanderen dat u 18 jaar of ouder bent.

In bepaalde landen, waaronder in de Europese Economische Ruimte, hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de betreffende autoriteit voor gegevensbescherming als u zich zorgen maakt over de manier waarop we uw persoonlijke gegevens verwerken. Gegevens over uw autoriteit gegevensbescherming in de Europese Economische Ruimte kunt u hier vinden en in het Verenigd Koninkrijk hier. De autoriteit gegevensbescherming waarbij u een klacht kunt indienen kan die van uw gewone verblijfplaats zijn, waar u werkt of waar een vermeende inbreuk heeft plaatsgevonden.

 

9. HOELANG WE UW INFORMATIE BEWAREN

We bewaren uw persoonlijke gegevens alleen zolang we ze nodig hebben voor gerechtvaardigde zakelijke doeleinden (zoals uiteengezet in paragraaf 5) en zolang is toegestaan door de toepasselijke wetgeving. Als u besluit te stoppen met het gebruik van onze diensten, kunt u uw account sluiten. Uw profiel zal dan niet langer zichtbaar zijn voor andere gebruikers. Wij wijzen u erop dat wij uw account automatisch sluiten als u twee jaar inactief bent. Nadat uw account is gesloten, verwijderen wij uw persoonlijke gegevens als hieronder uiteengezet:

  1. Om de veiligheid en beveiliging van onze gebruikers te beschermen, hanteren we een veiligheidsperiode van drie maanden na sluiting van het account. Gedurende deze periode bewaren we uw informatie voor het geval deze nodig mocht zijn om onwettig of schadelijk gedrag te onderzoeken. Het bewaren van gegevens tijdens deze veiligheidsperiode is gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen en op die van mogelijke derde partijen die slachtoffer zijn.
  2. Als de veiligheidsperiode afloopt, verwijderen we uw gegevens en bewaren we alleen beperkte informatie voor specifieke doeleinden, zoals hieronder uiteengezet:
    1. We bewaren beperkte gegevens om te voldoen aan de wettelijke bewaarplicht voor gegevens: in het bijzonder bewaren we transactiegegevens gedurende 10 jaar om te voldoen aan de wettelijke fiscale en boekhoudkunidge vereisten. Het kan ook nodig zijn om “traffic data” / logboeken gedurende een jaar te bewaren om aan de wettelijke bewaarplicht voor gegevens te voldoen. Wij bewaren gedurende vijf jaar gegevens van toestemmingen die gebruikers ons geven om te bewijzen dat we voldoen aan de toepasselijke wetgeving.
    2. We houden beperkte gegevens bij op basis van ons gerechtvaardigde belang: we bewaren gedurende vijf jaar gegevens van de klantenservice en ondersteunende gegevens evenals onnauwkeurige download- of aankooplocaties ter ondersteuning van besluiten van onze klantenservice, om onze rechten af te dwingen en om onszelf te kunnen verdedigen in geval van een klacht, profielgegevens gedurende één jaar in afwachting van een mogelijke rechtszaak, voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van of tegen rechtsvorderingen, en gegevens die nodig zijn om te voorkomen dat mensen een ‘ban’ hebben gekregen, die jonger dan 18 bleken te zijn een nieuw account kunnen openen, om de veiligheid en fundamentele belangen van onze gebruikers te waarborgen.
    3. Ten slotte houden we gegevens bij op basis van ons gerechtvaardigd belang wanneer er een onopgelost of potentieel probleem, klacht of geschil is dat ons verplicht om de informatie te bewaren (in het bijzonder als we een dagvaarding of verzoek ontvangen om gegevens te bewaren (in dat geval zouden we de gegevens moeten bewaren om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen), of als gegevens op een andere manier nodig zijn als onderdeel van gerechtelijke procedures).

 

10. PRIVACY VAN KINDEREN

Onze diensten zijn beperkt tot gebruikers van 18 jaar of ouder. We staan geen gebruikers jonger dan 18 jaar toe op ons platform. Als u vermoedt dat een gebruiker jonger dan 18 is, vragen we u vriendelijk het meldingsmechanisme te gebruiken dat via de dienst beschikbaar is.

 

11. SOLLICITANTEN, AANNEMERS EN VERTEGENWOORDIGERS

Wij verwerken ook de persoonlijke gegevens van onze sollicitanten, aannemers en vertegenwoordigers van onze leveranciers als onderdeel van ons wervings- en talentmanagementprocedures en ons beheer van de diensten die aannemers en leveranciers aan ons leveren. Als u een sollicitant, aannemer of vertegenwoordiger van een leverancier van OURTIME bent, zijn bepaalde voorwaarden van dit privacybeleid van toepassing op de verwerking van uw persoonlijke gegevens, waaronder de paragrafen van dit privacybeleid die handelen over de entiteit die verantwoordelijk is voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, overdrachten van uw persoonlijke informatie, rechten die u kunt hebben onder de toepasselijke wetgeving, hoe u contact met ons kunt opnemen.

Als u een sollicitant bent, kan de persoonlijke informatie over u variëren afhankelijk van de baan die u zoekt, maar omvat gewoonlijk de informatie die u ons verschaft als onderdeel van uw sollicitatie evenals gegevens over beroepskwalificaties, achtergrond en referenties die recruiters of andere derde partijen met ons delen. Wij gebruiken deze informatie ter ondersteuning van de wervingsprocedure die tot een arbeidsovereenkomst kan leiden. Voor aannemers en vertegenwoordigers van leveranciers kunnen we identificatiegegevens verwerken, zoals nodig om onze relatie met u en uw werkgever te beheren, wat noodzakelijk is voor de uitvoering van de serviceovereenkomst en het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims. Wij kunnen persoonlijke gegevens delen met dienstverleners die ons helpen met het werven en technische gegevensverwerkende handelingen evenals met Match Group-bedrijven (bijvoorbeeld als u een zakelijke relatie heeft met werknemers van een aangesloten bedrijf). We bewaren uw persoonlijke gegevens slechts zolang we ze nodig hebben voor deze doeleinden.

 

12. WIJZIGINGEN IN HET PRIVACYBELEID

Omdat we altijd op zoek zijn naar nieuwe en innovatieve manieren om u te helpen betekenisvolle relaties op te bouwen en ernaar streven ervoor te zorgen dat onze gegevensprocedures up-to-date zijn, kan dit beleid in de loop van de tijd veranderen. Wij brengen u op de hoogte voordat essentiële veranderingen van kracht worden, zodat u de tijd hebt op de wijzigingen te bekijken.

 

13. HOE U CONTACT MET ONS KUNT OPNEMEN

Als u vragen hebt over dit privacybeleid, kunt u ons op onderstaande manieren bereiken:

 

Online: hier

Per post:

Functionaris Gegevensbescherming

Meetic S.A.S.
OURTIME
53 rue de Châteaudun Paris 9 FRANCE